...رسانه ای در قد و قواره من

...اینجا دریافت های مرا خواهید خواند. ادعایی مبنی بر درست بودن مطالبم ندارم اما سعی کرده ام آنچه فهمیده ام درست باشد...

...رسانه ای در قد و قواره من

...اینجا دریافت های مرا خواهید خواند. ادعایی مبنی بر درست بودن مطالبم ندارم اما سعی کرده ام آنچه فهمیده ام درست باشد...

حد دوست داشتن و ابراز آن...

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۰۵:۴۸ ق.ظ
کسی که به دوست ها و دوستی ها و دوست داشتن ها حسد می ورزد برای دوست داشتن حد تعیین کرده و ما هم حدود را رعایت می کنیم بی آنکه متوجه اشتباهاتمان باشیم.


یکی آمد و عشق را اشتباه تعریف کرد و رفت و ما همچنان بر تعریف اشتباه او مانده ایم.
وقتی می شود به کسی بگویی دوستش داری که یا هم جنست باشد(که چون این لوس بازی ها تو مرام ما ایرانی ها مخصوصاً کرمانشاهی ها نیست اینم وجود نداره) یا مادر و خواهر و  بقیه محارمت باشد.
و یا اینکه بخواهی با او ازدواج کنی...
اینها تحاریفی! است که سالهاست برای ما به عنوان تعاریف قطعی تدریس شده و ما هم پذیرفته ایم که این است و غیر از این نیست.
یک تعریف غیر بومی هم به این جمع اضافه شده که همان دوستی های خیابانی است که هر جایی هم شکل بگیرد همان خیابانی است و هیچ مسیری هم جز دروغ و فریب برای حفظش وجود ندارد!
اما آنچه من به آن معتقدم و تا دوستانم با من در دوست داشتن هم تعریف نشوند، نمی شود و نباید به آنها بگویم که دوستشان دارم همان نکته ای است که قبلا هم گفته ام:

هرکه ذیل خداخواهی قابل تعریف باشد، باید او را بی نهایت دوست داشت و به او عشق ورزید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۲
پ

نظرات (۱)

۰۳ مهر ۹۳ ، ۱۳:۳۹ حالا ییییییییکی
یادم رفت اینجا برات پیام بزارم:
سوالمو دوباره تکرار می کنم : اثرات این ابراز علاقه چیه؟
و ذیل خدا خواهی یعنی چی ؟
پاسخ:
سلام
کی اگر از ابراز علاقه منظورتان گفتن این موضوع است بنده معتقدم این کار مضر است که در متن هم هست(تا دوستانم با من در دوست داشتن هم تعریف نشوند، نمی شود و نباید به آنها بگویم که دوستشان دارم) اما اینکه اصل اینگونه بودن چه فایده ای دارد:
زندگی در سایه محبت و دوستی خدا تنها راه تعالی و سعادت است.
دوستی با دوستان خدا هم تنها راه دوستی با خداست.
ذیل خداخواهی یعنی هرکه یا هرچه را که می خواهیم در تعارض با خواست خدا نباشد.
یا علی مدد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی